Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

  • 1 Om virksomheden

Disse kontantkøbsbetingelser er gældende for køb af varer online på www.smrs.dk

Hjemmesiden www.smrs.dk ejes af Christian Paul, Sct. Knudsgade 9A 1. 3 (Herefter SMRS.DK). CVR 37 998 133.

Betingelserne kan kun ændres ved skriftlig aftale mellem smrs.dk og køber, medmindre andet følger nedenfor.

  • 2 Aftaleindgåelser

Køber skal ved hvert køb acceptere kontantkøbsbetingelserne. Køber opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver. Når køber har accepteret dette, må det betegnes som læst og forstået.

På www.smrs.dk kan kontantkøbsaftaler med unge under 18 år kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på vegne af personen. Unge under 18 år må ikke være med i vores kundeklub Baglokalet, med mindre forældre eller værge, har givet smrs.dk skriftligt samtykke herom.

Priserne på siden, er dagspriser i Danske Kroner og er kun gældende på betalingsdagen. Priserne samt tilbudspriser vil ændre sig løbende og er derfor kun gældende på betalingsdagen med mindre andet er aftalt med køber.

  • 3 Betalingsbetingelser og gebyrer

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af, VISA/Dankort, MasterCard, MasterCard debit, Maestro, VISA, VisaElectron, Visa Debit samt Viabill og MobilePay . Der vil pr. 01.01-2018 ikke blive pålagt privatkunder betalingsgebyrer i forbindelse med online køb på internetsiden. Dette gælder private debet og kreditkort, samt betaling med Mobilepay og Viabill.

Betaling via kreditkort er underlagt kortudsteders betingelser for anvendelse. Når køber bestiller med kreditkort, behandler vi ordren. Når leverandøren efterfølgende har afsendt de bestilte produkter, sender smrs.dk en mail til kunden om at deres produkter er afsendt. Beløbet som kunden skal betale, bliver først trukket, når ordren er afsendt.

Betaler man via kontooverførsel, behandles ordren ikke før vi kan se beløbet på vores konto. Ved betaling via bankoverførsel er køber ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Betaling via Viabill kræver at man opretter en konto hos dem. Derefter har du mulighed for at afbetale din betaling over flere måneder til en fast pris uden renter og gebyrer. Se mere på Viabill

Ved mistanke om kortsvindel kan smrs.dk kræve betaling via bankoverførsel.

Ved Parties, Oplæg og Kurser

Køber kan betale med MobilePay. Smrs.dk har som ofte en computer med i tasken, så hvis kunden ønsker det, kan man betale via hjemmesiden. Købers ordre ved party bliver behandlet, når transaktionen er gennemført. Sex med ren samvittigheds MobilePaynummer er 99717. MobilePay har udstedt 5 cifret numre til erhvervsdrivende. Dette er et betalingsnummer/ID-nummer, som ikke fungerer som et mobilnumer, som det gør for private. Dette 5-cifrede nummer kan kun bruges ved fysisk salg og ikke online-salg. Ved online salg, bruges den online MobilePay løsning.

Når vi ankommer til stedet for kurser, oplægget eller partyet, kan kunden betale med MobilePay. Betaling skal ske inden party, kursus eller oplæg, med mindre andet er aftalt med smrs.dk.

  • 4 Levering og risiko

Levering sker til den danske adresse, som køber har oplyst. Som udgangspunkt sender smrs.dk varerne samme dag, hvis ordren er afgivet inden kl 12. Dog har enkelte varer længere leveringstid, hvilket vil være anført på varens produktbeskrivelse. Bestilte varer sendes om muligt samlet og diskret. Smrs.dk leverer med Post Nord. Rettidig levering forudsætter dog at Post Nord overholder deres dag-til-dag levering, samt at vores grossist kan pakke varen rettidigt. Opstår der forsinkelser hos Post Nord, vil dette kunne forsinke leverancen. Smrs.dk tager ikke ansvar for Post Nords forsinkelser.

Smrs.dk leverer til ikke-brofaste øer* uden ekstra omkostninger. Der kan dog forekomme forlænget leveringstid.

*Gælder disse øer: Bornholm (3700), Ærø (5960-5985), Fanø (6720), Fur (7884), Samsø (8305), Læsø (9940).

Smrs.dk leverer ikke til Færøerne eller Grønland.

Leveringsomkostningerne varierer og afhænger bla. af hvilken omdeling kunden ønsker m.v. De samlede leveringsomkostninger vil altid fremgå, når du bestiller varer på smrs.dk

Smrs.dk tilbyder følgende fragtmuligheder:

  • Privatforsendelse med omdeling – 79,00 kr.
  • Erhvervsforsendelse: 63,20 kr.
  • Gratis levering uden omdeling

Kunden får sin bestilling i en diskret emballage. For yderligere diskretion, er afsenderen på pakken oplyst som S2000.

Ved levering af produkter skal køber straks undersøge varen og ved fejl eller mangler, reklamere til smrs.dk inden 14 dage efter modtagelsesdatoen. Er varen defekt, ødelagt, snavset eller andet, der ikke imødekommer køber anbefaler vi at køber kontakter smrs.dk og får sendt varen retur til ombytning. Vi returnerer ikke varer, hvis ikke vi modtager varen til ombytning.

Efter levering påhviler ansvar og risiko for produkter alene køber.

  • 5 Købers ansvar

Udover købers betalingsforpligtelser har køber følgende ansvar:

A: Underretning ved reklamation

Køber skal meddele smrs.dk om eventuelle mangler ved produkter indenfor rimelig tid fra, at køber har opdaget fejlen. Smrs.dk´s modtagelse af en sådan meddelelse indenfor 14 dage, vil altid være rettidig. Er varen ikke tilfredsstillende, skal smrs.dk have tilsendt varen.

Ved reklamation opfordres køber til at bruge formularen på “Kontakt os”-siden og følge anvisningerne.

  1. Betaling af fragtomkostninger ved reklamation

Køber skal afholde de direkte fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i ubrugt stand og i original emballage. Er varen ikke i ubrugt stand og ikke i original emballage, er reklamationen ikke berettiget og vi refunderer ikke.

Varen sendes til:

Sex med ren samvittigehd, Sct. Knudsgade 9A 1. 3 Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Kunden bedes kontakte smrs.dk via mail, INDEN kunden sender varen. Bemærk at varen skal være uåbnet og i original emballage.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

  • 6 Sælgers ansvar
A: Ved reklamation:

I tilfælde af mangler ved varen, træder købelovens regler om mangler, i kraft. Smrs.dk tilbyder 24 måneders reklamationsret på køb af produkter. Smrs.dk forpligter sig derfor til afhjælpe køber, hvis der er en mangel på produktet. Dette kan ske enten ved reparation, ombytning, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Batterier og netdele anses som værende slidtagedele med en begrænset levetid. Forkert opbevaring samt forkert vedligeholdelse anses ikke som en berettet reklamation.

Smrs.dk forbeholder sig retten til, til enhver tid at søge udbedring før en eventuel ombytning. Smrs.dk kan ombytte produkter med tilsvarende egenskaber.

  1. Følgeskader

Smrs.dk kan på ingen måde holdes ansvarlig for eventuelle følgeskader, der er en følge af at produkter, tilbehørsdele m.v. ikke fungerer som forudsat – på grund af mangelfulde forståelse af det enkelte produkts manual.

  1. Produktansvar

Smrs.dk tager ikke ansvar for skade på køber, dennes nærmeste, eller andre ting der har fået følgeskader af et produkt. Indirekte tab og følgeskader, dækkes ikke af smrs.dk

 

  • 7 Fortrydelsesret
  1. Fortrydelsesret

Køber har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage, dog ikke på allerede afholdt foredrag og undervisning. Er emballagen på varen brudt, bortfalder returretten og bytteretten. Dette er gældende for alle produkter (af hygiejniske årsager). Hvis kunden har købt tøj eller andre beklædningsgenstande, må kunden selvfølgelig godt prøve om det passer. Tøj og andre beklædningsgenstande, der IKKE kommer i kontakt med intime områder, kan byttes eller returneres, hvis det pakkes i varens originale emballage.

Du kan fortryde dit køb ved at returnere din ubrugte vare til: Sex med ren samvittighed, Sct Knudsgade 9A 1. 3

  • Ved foredrag, kurser og parties

Ved foredrag, undervisning og parties, træder købers fortrydelsesret til, før foredrag og undervisning er afholdt. Vi ser det dog som god skik at fortrydelsen sker senest 24 timer før, den bookede dato.

Hvis kunden fortryder sin booking vil tilbagebetalingen være således:

Aflyser kunden mere end 24 timer før aftalen, så får kunden får det fulde beløb tilbagebetalt.

Aflyser kunden sin booking med mindre end 24 timer til aftalen, får kunden 50% af beløbet tilbagebetalt.

Betaling af bookinger sker via bankoverførsel eller mobilepay.

 

Skulle foredragsholder fra smrs.dk blive syg eller pludselig forhindret i at møde på dag og tidspunkt, vil smrs.dk forsøge at finde ny dato og tid med kunden. Er ny aftale ikke mulig, får kunden refunderet det fulde beløb.


Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor køber får varerne i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal køber meddele smrs.dk sin beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved brev eller e-mail). Brug kontaktformularen på “kontakt os”-siden. Alle informationer skal udfyldes ved fortrydelse af køb.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis køber sender sin meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for visse varer i varekategorierne:

  • Store silikone masturbatorer.
  • Andet større inden for maskiner og møbler.

Udgifterne for returnering af sådanne varer forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 299,- inkl. moms.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

  1. Følge af fortrydelse

Hvis køber udøver sin fortrydelsesret i denne aftale, refunderer smrs.dk alle betalinger modtaget fra køber uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor smrs.dk har modtaget meddelelse om købers beslutning om at fortryde denne aftale.

Smrs.dk gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som køber benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre køber udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Køber skal returnere varerne uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor køber har fået varen i fysisk besiddelse.

Smrs.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil smrs.dk har modtaget varerne retur.

Køber skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Køber hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

  1. Køber kan ikke gøre fortrydelsesretten gældende i følgende tilfælde:

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.

Når en tjenesteydelse er blevet fuldt udført, når udførelsen blev påbegyndt med købers accept.

  • 8 Persondatapolitik og videregivelse af personoplysninger

Ifølge Persondataloven har smrs.dk pligt til at oplyse køber om bl.a. hvilke typer af personoplysninger, der behandles, med hvilket formål behandlingen sker, samt hvem oplysningerne videregives til.

Smrs.dk behandler oplysninger om køber med det formål at tilbyde produkter indenfor erotiske produkter, foredrag og undervisning. Behandlingen består af kundeadministration og markedsføring.

Første gang der købes en vare på www.smrs.dk, bliver køber registreret som kunde. De personlige oplysninger der registreres er: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Smrs.dk registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis køber indtaster en sådan i forbindelse med købet.

BRUG AF PERSONOPLYSNINGER

Personoplysninger afgives aldrig til andre end smrs.dk, samt vores drop-shipping leverandør, med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil. Ved bestilling hos smrs.dk, giver du dermed samtykke til, at vi må kontakte dig i forbindelse med behandling af din ordre.

Vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering, køb eller tilmelding til events, Baglokalet m.v. Her indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail, køn, alder, interesser, holdninger og kendskab til forskellige emner. Personoplysninger bruges til, at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold og reklamer, der er tilpasset dine interesser og hobbyer.

 

BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Når du betaler med betalingskort, betaler du via. et sikkert via Pensopay (QuickPay). Alt er krypteret og vi har ikke adgang til dine betalingsinformationer. Smrs.dk gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Smrs.dk kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Den dataansvarlige er:

Sex med ren samvittighed, Sct Knudsgade 9A 1. 3.

Bliver smrs.dk opmærksom på, at oplysninger om køber er forkerte eller vildledende, er smrs.dk berettiget til at rette eller slette oplysningerne således, at behandlingen kan ske på et korrekt grundlag.

Det er frivilligt, om køber vil give smrs.dk de ønskede oplysninger, men smrs.dk er i så fald berettiget til at afvise betjening af køber.

Som registreret hos smrs.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til den dataansvarlige.

Køber kan klage over smrs.dk behandling af oplysninger om køber til smrs.dk og til Datatilsynet.

  • 9 Markedsføring

E-mail-adressen, som smrs.dk har modtaget i forbindelse med købers bestilling på www.smrs.dk, bliver ikke brugt til markedsføring, videregivet eller solgt. Kundens email bliver kun brugt af smrs.dk til at kontakte kunden i forbindelse med deres køb.

Køber modtager kun nyhedsbreve fra vores kundeklub Baglokalet, når køber har afkrydset feltet “ja tak” under et køb på vej mod kassen eller udfyldt en tilmeldingsformular. Nyhedsbrevet indeholder konkurrencer, nyheder, inspiration og gode tilbud. Det udsendes via mail. Købers oplysninger videregives ikke. Køber kan til enhver tid afmelde sig nyhedsbrevet.

I begge ovennævnte situationer kan køber frabede sig at modtage flere henvendelser via (kontakt os) på www.smrs.dk, via linket i nyhedsmailen eller ved at kontakte smrs.dk.

  • 10 Klageadgang

Køber har mulighed for at få behandlet en klage (ved skriftlig henvendelse) til: cp@smrs.dk.

Køber har også mulighed for at indbringe klage til Center for Klageløsning og/eller Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Læs mere på www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse cp@smrs.dk.

Retsforholdet afgøres efter dansk ret.